Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
wypożyczone
(2)
dostępne
(1)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Autor
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Giers Magdalena
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Autyzm
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Zespół Williamsa
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
Bibliogr. s. 130-144. Indeksy.
Streszcz. ang.
"Autyzm a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienie w rozwoju" to książka, która dokładnie definiuje, czym jest, a czym nie jest zaburzenie autystyczne. Autor, opierając się na najnowszych klasyfikacjach zaburzeń, doniesieniach z literatury przedmiotu oraz własnych badaniach, charakteryzuje autyzm, różnicując go od innych deficytów rozwoju oraz takich zaburzeń, jak zespół Aspergera, Retta czy zespół Krzywego Chromosomu X. Dzięki zawartym w książce opisom cech autyzmu oraz zaproponowanej przez autora Skali Oceny Zaburzeń Autystycznych możliwa jest właściwa diagnoza tego zaburzenia oraz zaplanowanie potrzebnej danemu dziecku terapii. Warte podkreślenia jest także podejście prezentowane przez Jacka Błeszyńskiego, który postuluje głęboko humanistyczne rozumienie autyzmu, będące jednocześnie rozumieniem człowieka i podkreśleniem jego potencjału.
WPROWADZENIE * ROZDZIAŁ 1. * ZABURZENIE W ROZWOJU * ROZDZIAŁ 2. * RÓŻNICOWANIE DIAGNOSTYCZNE * ROZDZIAŁ 3. * MOWA JAKO SZCZEGÓLNY ASPEKT RÓŻNICUJĄCY * 3.1.Niepełnosprawność intelektualna * 3.2.Przegląd badań nad rozwojem mowy dziecka upośledzonego umysłowo * 3.3.Mowa osób z autyzmem i zespołem Aspergera * ROZDZIAŁ 4. * AUTYZM I NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ INTELEKTUALNA A ZESPÓŁ KRUCHEGO CHROMOSOMU X * 4.1.Charakterystyka zespołu * 4.2.Diagnoza zespołu * 4.3.Przebieg rozwoju w zespole * 4.4.Wczesne różnicowanie zespołu Kruchego Chromosomu X od autyzmu i upośledzenia umysłowego * ROZDZIAŁ 5. * SKALA OCENY ZACHOWAŁ AUTYSTYCZNYCH W DIAGNOZIE RÓŻNICUJĄCEJ I OCENIE ROZWOJU * 5.1.Wprowadzenie * 5.2.Skala Obserwacji Zachowań Autystycznych (SOZA) dla dzieci i młodzieży * 5.3.Różnicowanie * PODSUMOWANIE * BIBLIOGRAFIA * INDEKS RZECZOWY * INDEKS OSÓB *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 15418 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Książka
W koszyku
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
Bibliogr. s. 127-132. Indeksy.
Polecana książka stanowi treściwe kompendium wiedzy o najczęstszych rodzajach niepełnosprawności. W sposób syntetyczny przedstawia specyfikę danego rodzaju zaburzenia, symptomy, przyczyny, sposób diagnozowania oraz formy pomocy. Jest interesująca i pożyteczna, przyda się zarówno do studiowania tych zagadnień, jak i w pracy zawodowej z osobami niepełnosprawnymi. [prof. zw. dr hab. Marta Bogdanowicz]
PRZEDMOWA * ROZDZIAŁ 1. * POJĘCIE NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI INTELEKTUALNEJ I JEGO EWOLUCJA * ROZDZIAŁ 2. * WYMIARY NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI INTELEKTUALNEJ * 2.1. Wymiar organiczny * 2.2. Wymiar psychologiczny * 2.3. Wymiar społeczny. Epidemiologia niepełnosprawności * intelektualnej * ROZDZIAŁ 3. * DIAGNOZA NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI INTELEKTUALNEJ * 3.1. Podstawowe zasady diagnozowania niepełnosprawności intelektualnej * 3.2. Kryteria upośledzenia umysłowego * 3.3. Wybrane metody psychologiczne stosowane w diagnozie niepełnosprawności intelektualnej * 3.4. Diagnoza różnicowa niepełnosprawności intelektualnej * ROZDZIAŁ 4. * POCZĄTKI OPIEKI NAD OSOBAMI NIEPEŁNOSPRAWNYMI INTELEKTUALNIE I ICH EDUKACJA * ROZDZIAŁ 5. * EDUKACJA I WYCHOWANIE OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH INTELEKTUALNIE * 5.1. System oświatowo-wychowawczy dla dzieci upośledzonych w stopniu lekkim * 5.2. System oświatowo-wychowawczy dla dzieci upośledzonych w stopniu głębszym * 5.3. Wybrane metody stosowane w terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną i mózgowym porażeniem dziecięcym * ROZDZIAŁ 6. * ZABURZENIA MOWY DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNYCH INTELEKTUALNIE I ICH TERAPIA * ROZDZIAŁ 7. * SYTUACJA RODZICÓW DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNYCH INTELEKTUALNIE * ROZDZIAŁ 8. * Z zagadnień deontologii zawodu pedagoga specjalnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 15942 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.03.2023)
Książka
W koszyku
Zespół Williamsa / Magdalena Giers. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2011. - 236 s. : il. ; 24 cm.
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
Bibliogr. s. 212-221. Indeksy.
W książce przedstawione zostało rzadkie zaburzenie genetyczne - zespół Williamsa. Autorka na podstawie własnych badań, obserwacji oraz literatury bardzo szczegółowo omawia cechy charakterystyczne dla tego zaburzenia - uwarunkowanie genetyczne, specyficzną budowę mózgu, wygląd fizyczny, problemy zdrowotne, funkcjonowanie poznawcze oraz społeczno-emocjonalne, niepełnosprawność intelektualną. Nie ogranicza się jednak tylko do cech negatywnych - podkreśla uzdolnienia językowe i muzyczne, łatwość w nawiązywaniu kontaktów oraz silną empatię. W drugiej części książki Autorka opisała wyniki własnych badań, których celem było poznanie typowych dla zaburzenia właściwości rozwoju poznawczego oraz społeczno-emocjonalnego. Dzięki określeniu profilu rozwoju w tym zakresie osób z zespołem Williamsa możliwe stało się ustalenie, które funkcje w przypadku tych osób w sposób szczególny wymagają usprawnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16162 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej